jarkko-alasti

Alaston viestijä

Riisun viestinnän ilmiöt ja rakenteet päälle liimatusta kuorrutuksesta ja jargonista. Selvää suomen kieltä ja tarvittaessa rautalankaa, yksinkertaisesti.

Hygieniaviestintä luo turvallisuuden tunnetta.

Hygieniaviestintä luo ihmisille turvallisuuden tunteen

11.03.2021

Hygieniaviestintä on myös ihmisten opastamista vastuullisuuteen, Jenni Parpala sanoo Viestinnän Vierihoitoa -Podcastissa (kuuntele tästä). “Meidän yrittäjien on miettitävä näitä asioita aiempaa paremmin, jos aiomme pärjätä tulevaisuudessa.”   Kiffelin yrittäjä, siivousmanageri ja Suomen nuorten yrittäjien puheenjohtaja Jenni Parpala uskoo, että hygieniaturvallisuus ja siitä viestiminen on tulevaisuuden yritysten kilpailuetu. Hygieniaturvallisuus on tullut jäädäkseen, vaikka korona-aika helpottaa jossain…

Sanaton viestintä

Sanaton viestintä tuo 93% tuloksestasi

19.01.2021

Koetko, että viestisi ei mene aina ihan perille? Sanotko usein “no en mä sitä noin tarkottanu”? Syynä voi olla, että sanaton viestintä ei oikein toimi. Sen merkitys vuorovaikutuksessamme on kuitenkin huima — itseasiassa jopa 93%.    Ostaisitko sinä kuvan mieheltä mitään? Niin, en minäkään. Ehkä oma nonverbaalinen viestintämme ei ole ihan näin rajua. Saatamme kuitenkin tietämättämme…

Poista paskat palaverit päivästäsi

Mitä teet, kun tavara on tuulettimessa? 6 vinkkiä vuoden 2021 myyntiin, markkinointiin ja viestintään

17.12.2020

Me kaikki voimme varmasti myöntää: paska osui vuonna 2020 tuulettimeen. Isosti. Moni yritys on opetellut elämään uudessa maailmassa. Moni on vasta herännyt siihen, mitä tuulettimessa on. Se ei ole välttämättä miellyttävä näky. Mikä on Googlen hautausmaa? Milloin rahat kannattaa antaa mieluummin suoraan Tiinalle kuin ostaa buukkausta? Jarkko, miten pääsee Kauppalehteen (muutoin kuin protestilistalle)? Miltä maailma…

Viestinnän Vierihoitoa -Podcast #3: Miksi väline on meille niin tärkeä?

31.10.2020

“Minulle on aivan sama, mistä asiakkaat tuotteensa käyttävät. Kunhan tilaavat sen meiltä.” Kangasalan Sanomien päätoimittaja ja toimitusjohtaja Heli Keskinen on mediamaailman kerettiläinen. Hänellä on vahva visio median tulevaisuudesta ja kasvusta. Hän ei välitä välineestä. Hän on kiinnostunut asiakkaista. Helin resepti kiteytettynä: Tutustu asiakkaiden sielunmaisemaan. Tee johtopäätökset ja keskity siihen, mikä tuottaa mitattavia tuloksia. Karsi turha pois.…

Myyjä ei hemmetti myynyt minulle – päädyimme kumppaneiksi

22.09.2020

Inspiroidumme tarinastanne. Tämä lause jäi pyörimään mieleeni, kun kävin ensimmäistä kertaa Snuupin sivuilla. Onpas kivan kuuloinen lupaus! Näiden kanssa olisi kiva tehdä töitä… Olemme sparrailleet Salmisen Tiinan kanssa toisiamme sekä somessa että kasvotusten. Ajatuksemme loksahtivat yksiin heti ensimmäisellä kerralla. Haluamme aidosti miettiä ratkaisuja niin, että autamme asiakasta ja ratkomme heidän visaisia pulmiaan. Ja nostaa esille…

Kävele ulos tällaisesta kokouksesta – 3 vinkkiä kuinka pidät osallistujat hereillä

07.09.2020

Mikään ei ota päähän niin paljon kuin istua kokouksissa, jossa mikään ei toimi. Tekniikka tökkii alusta lähtien, aikataulu on hukassa jo 15 minuutin jälkeen, ja etukäteen lähetetty agenda on mallia “Syksyn startti ja eri yksiköiden kuulumiset”. Aikaa kokoukselle on varattu viisi tuntia. Tuttavani Sanna istui tällaisessa palaverissa. 28 ihmistä odotteli videon latausta ja käynnistymistä reippaan…

Vitutuslisä ei ole kenenkään etu – katso videolta vinkit sen välttämiseksi

18.08.2020

Onko sinulla koskaan ollut hankaluuksia asiakkaan tavoittamisessa? Onko hommat alkaneet mennä väärille urille, teitpä mitä tahansa? Ihmetteletkö, mitä oikein tapahtui? Minulle on käynyt näin muutamia kertoja. Se on johtanut henkilökohtaisen hyvinvointini hetkelliseen laskuun ja niin sanottuun vitutuslisään. Kukaan ei lähtökohtaisesti halua sellaiseen tilanteeseen. Jos niin kuitenkin tapahtuu, monta asiaa on mennyt jo pieleen. Katso videolta…

Miksi istua palavereissa, joissa ei tapahdu mitään järkevää?

06.08.2020

“Nyt ei kyllä ehdi millään. Touko- ja kesäkuu on ihan täynnä palavereita ja asiat on saatava ennen lomia pakettiin. Lomien jälkeen menee ainakin syyskuuhun, ennen kuin ehditään palata tähän asiaan. Eli katsotaan sitten.” Kuulostaako tutulta? Jostain syystä itse sain aika monta tällaista vastausta keväällä, kun kontaktoin sekä tuttuja että tuntemattomia. Asiakkaani tarina vahvisti sen, mitä…

Avun pyytäminen on suurinta vahvuutta

29.05.2020

“Ei kai sitä kukaan halua sanoa, että ei osaa.” Istuimme kollegani kanssa purkupalaverissa. Takana oli järjestämämme webinaari, jossa oli ollut kolme osallistujaa. Pohdimme, että mikä meni vikaan. Webinaarin piti olla taattua laatua: hyvä asiantuntija, mielenkiintoinen sisältö ja juuri kohderyhmän toiveista kummunnut aihe. Ja kolme osallistujaa. Vähän aikaa pohdittuamme kollegani sanoi tuon kuolemattoman lauseen. Koska olimme…

Sinun äänesi on sinun omasi

23.04.2020

Minulla on vahva side kahteen rock-legendaan: The Rolling Stonesiin ja Led Zeppeliiniin. Toki molemmat bändit ovat tehneet erittäin vahvaa musiikkia. Mutta tiivis suhde on syntynyt muista syistä. Molemmat bändit tulivat elämääni sellaisessa vaiheessa, kun en tiennyt, elänkö vai kuolenko seuraavana päivänä. Nämä vahvat kokemukset loivat elinikäisen suhteen sekä bändeihin että musiikkin ylipäänsä. Kerron usein tarinaa…