jarkko-alasti

Alaston viestijä

Riisun viestinnän ilmiöt ja rakenteet päälle liimatusta kuorrutuksesta ja jargonista. Selvää suomen kieltä ja tarvittaessa rautalankaa, yksinkertaisesti.

Mediaviestintä ei ole niin vaikeaa kuin luullaan.

Mediaviestintä – onko se niin vaikeaa kuin väitetään?

02.03.2023

Nappaa tästä 6 vinkkiä, joiden avulla voit aloittaa tuloksekkaan mediaviestinnän. Mediaviestintä tuntuu usein vaikealta ja pelottavaltakin. ”En kyllä tiedä yhtään, mistä media oikein haluaa kirjoittaa.” ”Media kaivaa vaan negatiivisia otsikoita.” ”Toimittajat ovat tosi pelottavia.” Niinpä niin. Kuulen yllä olevia kommentteja lähes päivittäin – ja yleensä vieläpä toisilta viestijöiltä. Kokemukseni mukaan isojenkin yritysten viestintäosastot saattavat olla…

Saavutettavuus somessa voi tuoda sisällöllesi yli miljoona uutta silmäparia

Saavutettavuus somessa: Tässä 6+1 vinkkiä, miten saavutat jopa miljoona potentialista uutta asiakasta

30.06.2022

Saavutettavuus somessa voi tuoda sinulle jopa miljoona potentiaalista asiakasta lisää. Saavutettavuudesta puhutaan nyt paljon eikä turhaan, koska saavutettavuudella edistetään kestävää kehitystä ja tasa-arvoa. Muistatko huomioida saavutettavuuden myös yrityksen sosiaalisen median julkaisuissa? Saavutettavuus on verkkopalveluiden ja -sisältöjen suunnittelua ja toteutusta siten, että mahdollisimman moni erilainen ihminen pystyy niitä käyttämään mahdollisimman monessa erilaisessa tilanteessa. Erilaisten elinikäisten vammojen…

Haluatko päästä uutisiin?

Haluatko päästä uutisiin? Ota haltuusi nämä 5 tärkeää faktaa toimittajan työstä

11.05.2022

Media on latinaa. Sen kantasana medium tarkoittaa julkisuutta. Median tehtävänä on välittää merkityksellistä tietoa omille lukijoilleen. Olen johtanut uutisten tekemistä kymmenen vuotta ja kirjoittanut satoja juttuja yrityksistä, joilla on ollut kiinnostavaa kerrottavaa edustamani uutismedian lukijoille. Huomasin työssäni, että tuhannet suomalaiset yritykset haluavat päästä uutisiin joka viikko. Toiset onnistuvat ja toiset eivät. Miksi?   Ansaitset paikan…

Hyvä referenssi on kultaakin kalliimpi – Tässä 3 syytä, miksi niihin kannattaa panostaa

03.12.2021

Hyvä referenssi tarkoittaa asiakastasi, joka on valmis julkisesti ja omalla nimellään suosittelemaan liiketoimintaasi vaikka parhaalle ystävälleen. Hän on niin varma, että teet, kuten lupaat. Mutta miksi referenssejä kannattaa olla verkkosivuilla? Tässä kolme tärkeintä syytä: 93% asiakkaista luottaa kaverinsa sanaan ostopäätöstä tehdessä. Vain 5% luottaa myyjään. Hyvin tehty referenssi kertoo potentiaaliselle asiakkaalle, onko tuote tai palvelu…

Verkkosivut yritykselle – mistä asiakkaasi tykkäävät?

23.09.2021

Pyydä tarjous -nappi ja yrityksen perustamisvuosi eivät kanna verkkosivuilla enää pitkälle. Kuuntele podcastista vinkit sisältöön, joka saa asiakkaasi kiinnostumaan teistä. Korona-aika on saanut monen yrittäjän heräämään 2020-luvun todellisuuteen: ”Me tarvitsemme hyvät verkkosivut yritykselle – ja me tarvitsemme ne nyt!” Verkkosivut ovat yrityksen digitaalinen näyteikkuna. Se on monille ihmisille se ensimmäinen kontakti yritykseenne. Valitettavan usein yrityksen…

Hygieniaviestintä luo turvallisuuden tunnetta.

Hygieniaviestintä luo ihmisille turvallisuuden tunteen

11.03.2021

Hygieniaviestintä on myös ihmisten opastamista vastuullisuuteen, Jenni Parpala sanoo Viestinnän Vierihoitoa -Podcastissa (kuuntele tästä). ”Meidän yrittäjien on miettitävä näitä asioita aiempaa paremmin, jos aiomme pärjätä tulevaisuudessa.”   Kiffelin yrittäjä, siivousmanageri ja Suomen nuorten yrittäjien puheenjohtaja Jenni Parpala uskoo, että hygieniaturvallisuus ja siitä viestiminen on tulevaisuuden yritysten kilpailuetu. Hygieniaturvallisuus on tullut jäädäkseen, vaikka korona-aika helpottaa jossain…

Sanaton viestintä

Sanaton viestintä tuo 93% tuloksestasi

19.01.2021

Koetko, että viestisi ei mene aina ihan perille? Sanotko usein “no en mä sitä noin tarkottanu”? Syynä voi olla, että sanaton viestintä ei oikein toimi. Sen merkitys vuorovaikutuksessamme on kuitenkin huima — itseasiassa jopa 93%.    Ostaisitko sinä kuvan mieheltä mitään? Niin, en minäkään. Ehkä oma nonverbaalinen viestintämme ei ole ihan näin rajua. Saatamme kuitenkin tietämättämme…

Poista paskat palaverit päivästäsi

Mitä teet, kun tavara on tuulettimessa? 6 vinkkiä vuoden 2021 myyntiin, markkinointiin ja viestintään

17.12.2020

Me kaikki voimme varmasti myöntää: paska osui vuonna 2020 tuulettimeen. Isosti. Moni yritys on opetellut elämään uudessa maailmassa. Moni on vasta herännyt siihen, mitä tuulettimessa on. Se ei ole välttämättä miellyttävä näky. Mikä on Googlen hautausmaa? Milloin rahat kannattaa antaa mieluummin suoraan Tiinalle kuin ostaa buukkausta? Jarkko, miten pääsee Kauppalehteen (muutoin kuin protestilistalle)? Miltä maailma…

Viestinnän Vierihoitoa -Podcast #3: Miksi väline on meille niin tärkeä?

31.10.2020

”Minulle on aivan sama, mistä asiakkaat tuotteensa käyttävät. Kunhan tilaavat sen meiltä.” Kangasalan Sanomien päätoimittaja ja toimitusjohtaja Heli Keskinen on mediamaailman kerettiläinen. Hänellä on vahva visio median tulevaisuudesta ja kasvusta. Hän ei välitä välineestä. Hän on kiinnostunut asiakkaista. Helin resepti kiteytettynä: Tutustu asiakkaiden sielunmaisemaan. Tee johtopäätökset ja keskity siihen, mikä tuottaa mitattavia tuloksia. Karsi turha pois.…