JOHTOKESKUS™ - Mediaviestintä ja mediasuhteiden hallinta yli 20 vuoden kokemuksella
Tuplataanko teidänkin medianäkyvyytenne vuodessa? Johtokeskus on jatkuva mediaviestintä ja mediasuhteiden hallinta yrityksellesi, kun tavoittelette systemaattisesti oman alanne ajatusjohtajuutta
Mitkä näistä ominaisuuksista kuvaavat yritystänne?
1. Haluamme kasvaa
2. Haluamme olla alan muutosvoima ja ajatusjohtaja
3. Uskallamme sanoa, ottaa kantaa ja tuoda uusia ajatuksia
4. Haluamme näkyä mediassa jatkuvasti
Jos vastasit yhdenkin kuvauksen kohdalla "kyllä", kannattaa jatkaa lukemista.
Mediaviestintä kasvattaa mainettanne jatkuvalla näkyvyydellä
Mitä tunnetumpi yritys, sitä enemmän sillä on yleensä asiakkaita, myyntiä, yhteistyökumppaneita, sijoittajia, potentiaalisia työntekijöitä jopa ostajaehdokkaita.
Ostettu media voi tuoda teille tunnettuutta, mutta vielä tehokkaampaa on päästä jutun aiheeksi lehtiin, radioon, televisioon, blogeihin.
Median voima piilee uskottavuudessa, jota lainaamalla mikä tahansa yritys voi nousta oman alansa tai alueensa kärkihevoseksi. Sellainen ei kuitenkaan tapahdu kertalaakista.
Yksi juttu tai pr-kampanja isossa mediassa voi tuoda yritykselle paljonkin hyvää nyt tai hieman myöhemmin.
Tiedän tämän yli 20 vuoden päätoimittaja- ja toimituskokemuksesta.
Nykyisin viestintäyrittäjän roolissa olen auttanut kymmeniä asiakkaita saamaan mediahuomiota myös yksittäisten kampanjoiden kautta.
"Kokonaisuuden hallinta on selkeä Viestintävahvistimen etu. Meillä olisi mennyt paljon aikaa, jos olisimme hoitaneet yhteydet haastateltaviin ja toimituksiin itse ja luoneet mediasuhteita" - Anne Sivula, communications strategist, Gofore Oyj -
Kenelle johtokeskus on tarkoitettu?
Johtokeskus on ulkoistettu mediaviestintä yrityksellesi, kun haluat säännöllisesti median kanssa työskentelevän ripeän, pienen viestintätoimiston avuksesi ilman kankeaa paperin pyöritystä.
Jos nimittäin yrityksesi haluaa tosissaan oman alansa vaikuttajaksi, tarvitsette jatkuvaa ansaittua medianäkyvyyttä.
Jatkuva medianäkyvyys saavutetaan vain jatkuvalla mediatyöllä.
Tiedämme miten mediaan pääsee ja kerromme sen teille yli 20 vuoden kokemuksella
Tiimistämme löytyy vuosien ja taas vuosien kokemus toimittajan työstä, mutta mikä vieläkin tärkeämpää: Uutispäällikön ja päätoimittajan tehtävistä.
He ovat rooleissaan ne tärkeimmät portinvartijat, jotka päättävät mitä julkaistaan ja mitä ei.
Siksi me tiedämme millaiset tiedotteet, jutut, kommentit ja muut sisällöt menevät mediassa läpi ja etenkin miten se käytännössä tapahtuu.
Tiedämme myös, miten yrityksesi saadaan mediaan tasaisen varmasti pitkin vuotta.
Tämän kaiken tiedon ja osaamisen pohjalta olemme kehittäneet systeemin, joka toimii takuuvarmasti.
Aivan kuten paperitehtaan prosessi tuottaa selluloosasta pakkauskartonkia, strateginen viestintä on prosessi, joka tuottaa yrityksellesi mediaviestintää ja ansaittua medianäkyvyyttä jatkuvana virtana.
Tämän prosessin nimi on Viestintävahvistimen Johtokeskus™.
Mihin haluatte päästä vuodessa?
Johtokeskus-palvelun jatkuva mediaviestintä lähtee tavoitteistanne eli:
- Millaista huomiota haluatte saada?
- Mitä haluatte näkyvyydellä saavuttaa?
- Paljonko olette valmiita siihen satsaamaan?
Näiden kysymysten päälle rakennamme suunnitelman ja tavoitteet vuoden mittaiselle jaksolle.
Siis konkreettisin numeroin montako juttua, paljonko silmäpareja ja kuinka usein halutaan tavoittaa.
Suunnitelman ja tavoitteiden jatkuva seuranta varmistaa, että viestinne pysyy samanlaisena tilanteesta toiseen ja näkyvyyttä tavoitellaan oikeilla tavoilla oikeissa kanavissa.
Haetaan ja löydetään iskun paikkoja
Jatkuvan medianäkyvyyden ytimessä on herkeämätön seuranta. Täytyy tietää, mistä puhutaan ja missä puhutaan. Yksittäisillä tiedotteilla pystytään toisinaan luomaan puheenaiheita, mutta nopeimmin mediatilaa saa tarttumalla ajankohtaisuuksiin. Siis osallistumalla keskusteluun.
Media ei lepää enää koskaan. Sisältöä tuotetaan hervottomat määrät joka päivä. Jos seuranta on tauolla viikon, kuukauden tai jopa pidempään, menetetään monta tilaisuutta hypätä mukaan keskusteluun.
Kun tiedämme mihin asioihin haluatte keskittyä ja mitkä teemat haluatte yhdistää brändiinne, me pystymme kaivamaan iskun paikat esiin. Teemme sen vuosien mediakokemuksen ja ammattilaistason seurantatyökalujen avulla.
Jatkuvan seurannan myötä myös orastavat kriisit huomataan hyvissä ajoin. Silloin ne pystytään luultavasti pitämään aisoissa nopealla reagoinnilla ja vältetään isot negatiiviset otsikot.
Kun nähdään mihin kannattaa iskeä, jää jäljelle enää parhaan työkalun valinta – otetaanko vasara, kirves, hakku vai kenties moukari. Johtokeskus™ auttaa luonnollisesti siinäkin.
Tarjoamme dataa, koska se on tärkeää niin teille, meille kuin medialle
Yleisön koko ei missään tapauksessa ratkaise kaikkea. Oleellista on saavuttaa teidän kannaltanne juuri oikeat ihmiset. Silti mittaamme huolellisesti kaikkea yrityksesi näkyvyyteen liittyvää niin omissa kanavissa – siis somessa, blogissa, YouTubessa – kuin tiedotusvälineissä.
Toimitukset kaikkialla maailmassa seuraavat tarkasti dataa ja siksi myös meidän täytyy olla hereillä. Yleisömäärät ovatkin keskeisessä osassa säännöllistä raporttia, jonka saat Johtokeskuksesta.
Toki täytyy muistaa myös se, että data alkaa kertoa totuuksia vasta ajan mittaan. Yhden viikon numeroilla ei tee mitään, kokonaisen vuoden luvut ovat kultaakin arvokkaammat.
Näin Johtokeskus™-palvelun mediaviestintä etenee ja toimii
-
Aug 28, 2024
-
Aug 28, 2024
-
Aug 28, 2024
-
Aug 28, 2024
-
Aug 28, 2024
-
Aug 28, 2024
-
Aug 28, 2024
-
Aug 28, 2024
Kenelle Johtokeskus™ sopii ja ei sovi
Jokainen yritys haluaa ”palstatilaa” mahdollisimman paljon ja jatkuvasti. Ihan kaikille tämä palvelumme ei kuitenkaan sovellu.
Johtokeskus™ on täydellinen ratkaisu yritykselle, joka
Palveluamme ei puolestaan kannata harkita,
jos
Puolet per kuukausi, loput tuloksista
Seuranta ja iskun paikkojen hakeminen on kohtalaisen aikaa vievää puuhaa ja erityisesti se vaatii osaamista.
Olemme kuitenkin niin varmoja prosessimme tehosta, että sidomme puolet palvelun hinnasta tuloksiin.
Johtokeskus™-projekti on aina lähtökohtaisesti vuoden mittainen projekti ja lupaamme tuplata medianäkyvyytenne sen aikana.
Työn edetessä veloitamme puolet palvelun hinnasta kuukausimaksuina. Jos yhdessä asettamamme tavoite täyttyy, laskutamme toisen puolikkaan.
Jos tulosta ei tule, ei tule myöskään lisälaskua.
Voit valita kolmesta eri tasosta omaan tilanteeseesi parhaiten sopivan.
Ero löytyy seurannan ja raportoinnin tiiviydestä:
Kevyimmässä paketissa saat raportin kerran kuukaudessa. Järeimmässä pidämme sinut ajan tasalla joka viikko.
Paketti | Rivakka | Reipas | Rento |
Perushinta | 3340 €/kk | 2340 €/kk | 1940 €/kk |
Sinä maksat | 1670 €/kk | 1170 €/kk | 970 €/kk |
Jos näkyvyyden vuositavoite toteutuu | 20 040 € | 14 040 € | 11 640 € |
Jos haluatte nousta oman alanne muutosvoimaksi ja ajatusjohtajayritykseksi, mediaviestintä ja jatkuva medianäkyvyys ovat oikeat ratkaisut.
Viestintävahvistimen Johtokeskus™ tarjoaa parhaan väylän sen saavuttamiseksi.
Varaa aika kalenteristani! Sovitaan alkupalaveri ja päätetään yhdessä kuinka paljon näkyvyyttä lähdemme teille hakemaan.