PROFINDER
Ykköstykit käyttöön ilman turhaa paperinpyörittelyä
Yritys- ja kuluttajadataa yrityksille tuottava Profinder vahvisti omaa brändiään, kasvatti liikennettä verkkosivuilla ja pääsi haluttuihin medioihin Viestintävahvistimen tekemillä sisällöillä ja mediakampanjalla.
Ylivertaisella yritys- ja kuluttajadatalla asiakkailleen kilpailuetua luova Profinder oli vuonna 2020 haasteen edessä. Kasvu oli kovaa, mutta potentiaaliset asiakkaat eivät vielä täysin ymmärtäneet, mitä kaikkea hyötyä Profinderin palveluista voisi heille olla.
Verkkosivustolle haluttiin ohjata lisää liikennettä ja siihen vaadittiin kiinnostavia verkkosivusisältöjä.
Kovaa vauhtia kasvava Profinder halusi vahvistaa työnantajamielikuvaansa työntekijätarinoilla. Haaveissa siinsi myös halu päästä esille päättäjämedioihin.
Kohdeyleisöä kiinnostavan viestintämateriaalien valmistelu on aikaa ja resursseja vievää, joten Profinder teki taloudellisesti järkevän ratkaisun ja päätti ulkoistaa sen ammattilaiselle.
Yrittäjähenkisyys voittaa ison toimiston byrokratian
Kun erilaiset viestinnän tarpeet oli tunnistettu, tarvittiin yhteistyökumppani, joka hoitaisi homman nopeasti ja tehokkaasti unohtamatta kustannustehokkuutta. Viestintäkumppaniksi alettiin etsiä notkeaa ammattilaista, joka pääsisi nopeasti yhdistämään ammattitaitonsa yrityksen tarpeeseen.
“Isoilla viestintätoimistoilla on iso infrastruktuuri pyöritettävänä, ja me haluamme mieluummin tehdä yhteistyötä toisten yrittäjähenkisten ja ihmisten kanssa,”, Profinderin toimitusjohtaja Ville Honkimäki sanoo.
Viestintävahvistimen Jarkon apuun päädyttiin muilta kuultujen suositusten perusteella.
“Kyselimme suosituksia eri tekijöistä ja saimme suosituksia Jarkosta.”
“Olemme päässeet kilpailevaksi vaihtoehdoksi isommille, jähmeämmille organisaatioille”
Yhteistyö Profinderin ja Viestintävahvistimen lähti sujumaan alusta alkaen luontevasti ja jouhevasti. Jarkko sai heti hajun siitä, mitä Profinder halusi viestinnältään.
Profinder sai konkreettista aineistoa ja kirjoituksia aina nopeasti materiaalien saavuttua Jarkolle. Ulkopuoliset tekijät aiheuttivat ajoittaisia hidastuksia, mutta niistäkin opittiin puolin ja toisin yhteisen matkan aikana.
“Hidasteista huolimatta Jarkko on aina sopeutunut erilaisiin tilanteisiin ja ollut tarvittaessa saatavilla.”
Tekstit olivat soljuvia ja Profinderin arvot ja tavat toimia tulivat niissä hyvin ilmi.
Sisällöt ovat olleet Honkimäen mielestä aina laadukkaita ja helppolukuisia. Niissä näkyy Jarkon tausta ja ammattimaisuus.
“Jarkon journalistinen tausta näkyy hänen taidoissaan hahmottaa erilaisten lukijoiden tarpeet ja tekstiin haluttu äänensävy. B2B- ja B2C-asiakkaita lähestytään eri tavoin ja näiden tekstien erottamisessa Jarkon ammattilaisuus näkyy selvästi.”
Profinderille on ollut ilo laittaa laadukasta tekstiä jakoon. Kirjoituksista on välittynyt juuri sellainen äänensävy ja keveys kuin palavereissa oli suunniteltukin.
Yhteistyön kautta näkyvyys ja tietoisuus Profinderista yrityksenä sekä brändinä ovat kasvaneet. Erityisesti kansallinen näkyvyys ja orgaaninen liikenne yrityksen sivustolle on lisääntynyt, minkä onnistumisessa viestintä on ollut iso ja tärkeä palanen.
Tulevaisuudessa Profinder aikoo tehdä videosisältöjä tekstien rinnalle, mutta toimivat ja kiinnostavat tekstisisällöt ovat edelleen korvaamattomia verkkosivuliikenteelle ja hakukoneoptimoinnille.
“Oikea kumppani yrityksille, joilla on halu kehittyä ja hakea markkinaosuutta”
Ville Honkimäen mielestä Viestintävahvistimen palvelut sopivat Profinderin tapaisille keskisuurille yrityksille, jotka kaipaavat välillä nopeallakin aikataululla tukea viestinnässään.
Isommat toimistot ovat hitaita optimoimaan palveluitaan, joten Jarkon tarjoama täsmäapu sekä notkea ja joustava palvelu ovat aivan omaa luokkaansa.
“Viestintävahvistin on juuri oikea kumppani keskisuurille yrityksille, joilla on sisäänrakennettu halu kehittyä ripeässä tahdissa ja halu hakea markkinaosuutta toimialasta riippumatta.”
Honkimäki kuvaa Viestintävahvistimen palveluita ammattimaisiksi, joustaviksi ja laadukkaiksi. Asiakkaalle välittyy helposti Jarkon intohimo työtään kohtaan ja hommat lähtevät rullaamaan oikeaan suuntaan heti ensimmäisestä keskustelusta.
“Jarkon kanssa saa aina ykköstykit käyttöönsä ilman hidastavaa paperinpyörittelyä.”
Haluaisitko sinäkin ottaa kokonaisuuden tuottoisasti haltuun? Tutustu strategisen viestinnän starttipaketti Kivijalkaan.