LÄPILYÖNTI™ - 100% riskitön viestintäkampanja, jolla hoidamme yrityksenne mediaan kahdessa viikossa
Hoidetaan firmanne mediaan kahdessa viikossa. Läpilyönti on viestintäkampanja, jossa et maksa yrittämisestä - vaan tuloksista.
Etsitkö viestintäkampanjaa, joka toisi pelkän yrittämisen sijaan näkyvyyden oikeisiin medioihin?
Asia selvä. Niin on moni muukin etsinyt ja olen heidät medioihin järjestänyt, joten eiköhän ruveta hommiin!
Potentiaaliset asiakkaasi lukevat lehtiä, kuuntelevat radiota ja katsovat televisiota, koska heitä kiinnostaa toimitettu sisältö. Sen ohessa he näkevät myös sinun mainoksesi, mutta he luottavat toimittajien tuotoksiin huomattavasti enemmän.
Kun saamme lehteen puolen sivun jutun yrityksestäsi tai tuotteestasi, se vastaa helposti sivun tai aukeaman kokoista mainosta.
Sellaisten hinnat kirjataan vähintään neljällä, usein viidelläkin numerolla, jonka saatatkin jo tietää. (esim. Kauppalehti, Helsingin Sanomat).
Juttu taas, joka tietenkin lainaa toimittajan ja median uskottavuutta, on lähtökohtaisesti ilmainen.
Digiaikana toimituksen tekemä juttu myös säilyy verkossa ja kerää edelleen lukijoita, kun mainoksesi on jo siunattu digihaudan lepoon.
Toimituksellinen sisältö siis huomataan, siihen luotetaan ja se kestää paremmin aikaa.
Haluatko kirjoittaa tiedotteesi itse? Lataa tästä maksuton tiedotepohja, jonka avulla parannat mahdollisuuksiasi päästä läpi mediaan uutisesi kanssa.
Miksi juuri Viestintävahvistin pystyisi auttamaan yrityksesi mediaan?
Onpa julkisuuden tavoitteena saada myyntiä tai yhteiskunnallista vaikuttavuutta, valitettavasti mediaan pääseminen ei käy aivan helposti.
Onneksi sinulla on nyt apuna kumppani, jolla on yli 20 vuoden toimittaja-, päätoimittaja- ja medioiden toimitusjohtajakokemus.
Olen työkseni siis päättänyt eri medioissa, mikä juttu julkaistaan ja mikä ei ole julkaisemisen arvoista.
Tehdään siis teillekin viestintäkampanja, jolla mennään läpi uutisiin!
Hyvä tiedote ei riitä mihinkään - Toimivan viestintäkampanjan suunnittelu
Viestinnän alalla elää sitkeä myytti, että mediaan pääsee hyvällä tiedotteella.
Joskus pääseekin, mutta useimmiten ei. Tiedote on nimittäin vasta neljänneksi tärkein pala tässä palapelissä. Sitä ennen tulevat:
Tavoite
Minne halutaan päästä ja mitä sillä saavuttaa.
Aihe
Millä tavoitteeseen
päästään.
Yhteydenpito
Soitot suoraan toimituksiin toimittajille ja vastuuhenkilöille.
Hyväkään tiedote ei paljon auta, jos ei tiedetä mitä tavoitellaan, valitaan heikko aihe ja näkökulma eikä pidetä yhteyttä toimituksiin.
Ja jos tiedote vielä lähetetään toimituksiin massatiedotepalvelulla, todennäköisyys päästä läpi on nolla.
Jos taas kaikki palat ovat käytössä, päästään sellaisiin tuloksiin, kuin minä olen saavuttanut asiakkaitteni kanssa.
Olen saanut jokaisen asiakkaani mediaan
Ja vieläpä juuri sellaisiin kanaviin, joista on heille mahdollisimman paljon hyötyä.
Jos ostat tämän palvelun, minä käytän kaiken osaamiseni sen eteen, että sinäkin onnistut.
Oma tarinani mediaviestinnän parissa alkoi vuosituhannen vaihteen tienoilla toimittajan.
Melko pian tieni vei päällikköhommiin. Ison osan työuraani olen ollut se henkilö, joka valitsee mitkä aiheet julkaisuun pääsevät. Tittelinä tällöin on yleensä uutispäällikkö.
Viestintätoimistomaailmaan siirryin päätoimittajan paikalta vuonna 2019. Olen siis kahlannut läpi median digitalisoitumisvaiheen ja sparraan monia mediataloja Suomessa edelleen.
Siksi tiedänkin tasan tarkkaan, mitä toimituksissa kaivataan.
Tiedotusprojektin lähtökohta on se, että ketään ei kiinnosta
sinun firmasi eikä toimittaja ole sinulla töissä
Enemmän kuin mitään tiettyä aihetta, toimituksissa kaivataan APUA! Digitaalinen maailma pakottaa toimittajat tuottamaan sisältöä huomattavasti entisaikoja nopeammin ja enemmän. Toisaalta digi on pakottanut mediatalot vähentämään väkeä.
Tämä tarkoittaa, että toimittajilla on jatkuvasti paine päällä. Siinä tilanteessa apu kelpaa, kunhan se on asiallista ja oikeasti hyödyllistä. Jos joku tekee heidän työnsä mahdollisimman helpoksi, palstatilaa kyllä irtoaa.
Minä en saa tuloksia suhteilla tai jotenkin jekuttamalla toimituksia. Saan tuloksia tarjoamalla heille juttuja, joiden tiedän heitä kiinnostavan.
Toimittajan tehtävä ei ole palvella sinua vaan omaa yleisöään. Kun autat häntä siinä hommassa, saat yrityksellesi ansaittua mediaa.
Kun siis haluat saada yrityksesi lehteen, radioon tai televisioon, tämä Läpilyönti™-palvelu on sinua varten. Kokonaisuudessa yhdistyy viestintäkonsultti, uutispäällikkö, toimittaja ja yhteysupseeri.
Tarkkaan mietityn prosessin tuloksena on:
-
Aug 28, 2024
-
Aug 28, 2024
-
Aug 28, 2024
-
Aug 28, 2024
-
Aug 28, 2024
-
Aug 28, 2024
-
Aug 28, 2024
-
Aug 28, 2024
Tämän tarkkaan mietityn ja aikataulutetun projektin läpivientiin kuluu tyypillisesti kaksi viikkoa.
Viestintäkampanjan vaiheet 1-7 toteutetaan viikossa ja raportointi viikon kuluttua jakelun aloittamisesta.
Valitusta aiheesta riippuen medioilla voi kuitenkin kestää pitempään julkaisupäätösten teossa. Siksi raportointiosuus voi viivästyä 1-2 viikolla.
Olen saanut jokaisen asiakkaani mediaan
Kaksi viikkoa on siis normaali aikataulu ei-kiireelliselle mediaprojektille. Koska meillä ei kuitenkaan ole rasitteena isojen viestintätoimistojen kankeaa hallintoa tai hajanaisia freelancer-verkostoja, voi olla mahdollista saada uutinen ulos jopa parissa päivässä. Tätä emme valitettavasti voi luvata, mutta jos tarve on pikainen, aina kannattaa kysyä.
Kenelle Läpilyönti™ sopii ja ei sovi
Jokaiselta yritykseltä löytyy melko varmasti jokin uutinen, jolla mediaan voisi päästä, mutta Läpilyönti™-palvelu ei silti ihan jokaiselle sovi.
Täydellinen ratkaisu tämä on ainakin tällaisiin tilanteisiin:
Tämä palvelu taas ei sovi, jos:
Kiinteä hinta ja osa provisiona tuloksista
Mediatila on arvokasta ja mainonta kallista. Tämäkään palvelu ei tietenkään ole ilmainen, mutta kun mediaan päästään, hinta on suorastaan halpa.
Saat siis:
Tämän kaiken hinta on vain 4740 € + maksimissaan 5000 euron suuruinen provisio.
Provision suuruus määräytyy sen perusteella, kuinka hyvin saavutamme yhdessä asetetut tavoitteet. Projektin alussa määrittelemme yhdessä vähintään kuusi tavoitemediaa. Tästä joukosta jätämme pois mahdolliset “varmat”, eli esimerkiksi paikallinen lehti, joka tulee tekemään jutun aina pyydettäessä.
Jos pääsemme läpi vain yhdessä tavoitemediassa, emme laskuta provisiota. Jos taas kaikissa, laskutamme täyden provision.
Täydellisellä onnistumisella laskutuksemme on siis 4740 € + 5000 € = 9740 €.
Ja tämän päälle hyvä juttu leviää aina huomattavasti laajemmalle. Tästä näkyvyydestä emme laskuta enää lisää.
Tavoite- medioista saavutettu (kpl) |
Provisio | Kokonaislaskutus |
1 | 0 | 4740 + 0 = 4740 € |
2 | 400 | 4740 + 400 = 5140 € |
3 | 1000 | 4740 + 1000 = 5740 € |
4 | 1750 | 4740 + 1750 = 6490 € |
5 | 2500 | 4740 + 2500 = 7240 € |
6 | 5000 | 4740 + 5000 = 9740 € |
Miksi tällainen hinnottelu?
Miksi ei vain suoraa provisiota medianäkyvyyden määrästä?
Yksinkertaisesti siksi, että yrityksellesi voi olla paljon enemmän hyötyä oman alueen mediasta kuin vaikkapa iltapäivälehdestä.
Jokainen tilanne on erilainen ja siksi tavoitteet täytyy asettaa sen mukaan. Tässä mallissa arvioimme yhdessä mikä on hyödyllisintä ja lähdemme tavoittelemaan ensisijaisesti sitä.
Ja jos vertaat projektia mainoshintaan, tuolla rahalla saat yhden sivun yhteen lehteen.
Tässä yhdellä hinnalla tuloksena on yleensä julkisuutta monessa eri mediassa.
Jos tämä 100% riskitön viestintäkampanja kuulostaa sinusta reilulta ja haluat yrityksesi mediaan kahdessa viikossa, niin siirrytään puheista tositoimiin.
Varaa puolen tunnin juttuaika kalenteristani.
Katsotaan aikataulut kuntoon ja ryhdytään hankkimaan teille julkisuutta!