VIESTINTÄVAHVISTIN

 

Jotta maailmassa olisi vähemmän paskoja juttuja

Viestintävahvistimen tarina sai alkunsa – niin kuin suurin osa yritystarinoista – vitutuksesta.

Olin seurannut yli kymmenen vuoden journalistiurani aikana satoja ja satoja kertoja, kuinka yritykset menettivät suuria mahdollisuuksia ja pahimmillaan polkivat itsensä syvälle suohon heikolla viestinnällä.

Toki journalisteilla riitti tämän takia kerrottavaa. Mutta seurattuani monia Suomen kärkiyrityksiä läheltä tiesin myös, että monessa organisaatiossa tehdään paljon hyvää.

Valitettavasti tämä ei niiden viestinnässä näkynyt. Yritysten tiedotteet, some ja verkkosivut olivat täynnä mitäänsanomatonta bisneslätinää, päälle liimattua innostuspöhinää ja teknistä munkkilatinaa.

Asioita, joilla ei ole juuri minkäänlaista arvoa yritysten asiakkaille, sidosryhmille ja suurelle yleisölle.

Mieleeni heräsi ajatus: Entäpä jos näitä hyviä, vastuullisia yrityksiä auttaisi kiteyttämään ja kertomaan maailmaa parantavista teoistaan?

Entäpä jos niiden viestiä vahvistettaisiin oikein?

Tästä kysymyksestä syntyi pieni ja ketterä viestintätoimisto Viestintävahvistin.

Vastuulliset yritykset pelastavat maailman – ja autan niitä kertomaan teoistaan

Viestintävahvistimen ydinajatuksena on auttaa haastajayrityksiä nousemaan mestaruussarjaan viestinnällä, joka jättää jäljen. Uskon, että vastuulliset yritykset ovat niitä, jotka saavat maailmassa aikaseksi myönteisiä muutoksia.

Haluan tukea teitä, jotta te saavutatte haluamanne tulokset – olipa kyse liiketoiminnasta, ajatusjohtajuudesta, medianäkyvyydestä tai myynnin kehittämisestä. Aika usein se tarkoittaa sitä, että kaivamme ensimmäiseksi esille ytimenne, sen syyn, miksi olette olemassa. Sen jälkeen kaikki muu on helpompaa.

Suorastaan vihaan kaikkea vaikeaselkoista, vierasperäistä ja yleispätevää mongerrusta. Meidän hyvinvointimme paranee joka kerta, kun maailmassa on vähemmän ”synergiaa”, ”ratkaisuja”, ”rajapintoja” ja ”oivalluttamista”. Parhaat viestivät selkeästi niin, että vastaanottajan sielussa läikähtää lämpimästi.

Mieti nyt, miten toisessa maailmassa olisi käynyt, jos Winston Churchill olisi puhunut radiossa sodan ”tehostamisesta ja synergiaeduista?”

Todennäköisesti maailma olisi nykyistä vielä paljon ikävämpi paikka.

Maailma ilman paskoja juttuja tarkoittaa sitä, että yritys löytää oman tarkoituksensa ja kertoo siitä vaikuttavasti.

Se tarkoittaa sitä, että haastajilla on mahdollisuus ravistella alan pöhöttyneitä toimintatapoja.

Sitä, että hyvä asiat pääsevät julkisuuteen ja ansaitsevat mediatilansa.

Tämä kaikki on mahdollista viestinnällä, jossa kerrotaan niistä teemoista, joista asiakkaanne haluavat kuulla – ilman turhaa höttöä.

 

Haluaisitko sinä maailman ilman paskoja juttuja? Katso palveluistani, miten voisin auttaa teitä!

Viestintävahvistin on olemassa, jotta mitäänsanomaton yritysviestintä häviää maan päältä.

Siksi, että haastajilla on mahdollisuus ravistella pöhöttyneitä instituutioita.

Siksi, että hyvät asiat pääsevät julkisuuteen.

Keroon totuuden teistä. Sen, minkä asiakkaanne jo tietävätkin.

Te saatte tuloksia.

Visio

Maailma ilman
paskoja juttuja. 

Vastuulliset yritykset tekevät tästä maailmasta paremman paikan meille kaikille.

Kerron muille vaikuttavasti, miten nämä yritykset maailmaa parantavat.

 

Missio

Poistamme  turhan hötön viestinnästä

Autan haastajayrityksiä lyömään kilpailijat laudalta viestinnällä, joka jättää jäljen. Kamppailen yrityselämän turhaa höttöä vastaan.

Olen onnistunut, kun yritys on löytänyt oman tarkoituksensa ja kertoo siitä vaikuttavasti.