Usein kysyttyjä kysymyksiä
Miksi teillä ei ole tuntihinnoittelua?
Tunteja ostamalla saat tunteja eli aikaa. Mutta se ei kerro vielä yhtään siitä, mitä niillä tunneilla oikeasti saisit. Ja tuntihinnoittelullahan meidän kannattaisi tusata asioita mahdollisimman pitkään. Me vannomme palvelulupausten ja tulosvastuullisuuden nimiin. Eli tehdään, mitä luvataan ja sille on tietty hinta – tunneista viis.
Me emme halua maksimoida tuntilaskutustamme vaan teille tuotetut tulokset.
Jätättekö te meidät pulaan ja häviätte kuin tuhka tuuleen, jos hommat eivät sujukaan?
Emme. Me teemme työtämme omilla nimillämme ja brändeillämme ja jokainen työmme ja asiakkaan kokema arvo on käyntikorttimme. Nostamme kätemme pystyyn heti, jos toteamme, että emme pysty tai osaa jotain tehdä. Sitten pohdimme, miten voisimme saada asiat tehdyksi tai autamme etsimään tekijöitä niihin ongelmiin, mitä emme osaa ratkaista. Meidän tarjoamat tekniset ratkaisut ovat myös sellaisia, että jokainen ammattilainen voi jatkaa niillä tekemistä sen jälkeen, jos yhteistyömme päättyy.
Miksi pitää tehdä jotain laskeutumissivuja ja sivukokonaisuuksia? Eiku vaan some laulamaan etusivulle!
Emme tee somekampanjoita, joihin emme usko. Olemme kuulleet kauhutarinoita, jossa pieneltä yritykseltä on niistetty tuhansia ja taas tuhansia euroja Google-mainontaan ja tuloksena on ollut lähinnä ilmaa. Yleensä vikana on se, että mainonta ohjautuu sisältöön, jossa asiakkaan kokemusta ja ostopolkua ei ole mietitty. Me toimimme toisin.
Miksi emme voi kirjoittaa sisältöjä yhdessä?
Samasta syystä, kun me emme tule tekemään teidän ammattiosaamista vaativia töitänne. Jos haluatte ammattilaisten apua viestintään, se onnistuu parhaiten antamalla ammattilaisten tehdä sitä, minkä he osaavat parhaiten. Ulkopuolinen ammattilainen myös huomaa ja osaa kiteyttää sellaisia asioita, joita te ette välttämättä arjessanne ole tulleet ajatelleeksi.
Toki katsomme sisältöjä yhdessä ja editoimme niitä kommenttienne perusteella. Mutta vastuu sisältöjen tuottamisesta on meillä.
Ei mediaan voi päästä kahdessa viikossa, toi on ihan höpöä ja mainospuhetta. Miten se muka onnistuu?
Tämä on tärkeä kysymys! Läpilyönti -prosessimme on sellainen, että se käytännössä varmistaa läpimenon mediaan. Se perustuu siihen, että ensiksi käytämme aikaa siihen, onko teillä ylipäätään mediaa kiinnostavia teemoja olemassa, jonka jälkeen kampanjaa aletaan rakentamaan vastaanottajan, eli toimittajan ehdoilla.
Jarkko on tehnyt työurallaan julkaisupäätöksiä tuhansista jutuista ja hän on valmentanut satoja toimittaja, jonka lisäksi lähes jokainen asiakas on päässyt mediaan.
Lue lisää Läpilyönti -prosessistamme täältä
Voiko teiltä ostaa yksittäisiä markkinointitoimenpiteitä?
Kyllä niitäkin saa, mutta teidän pitää pystyä ensimmäiseksi vakuuttamaan, että tietyt perusasiat (muun muassa palvelut, laskeutumissivustot ja halutut tulokset) ovat teillä selkeitä ja ymmärrettäviä. Voit katsoa hinnastostamme, minkälaisia palveluita meiltä yksittäisinä saa.
Miten tapanne tehdä eroaa muista viestinnän ja markkinoinnin tekijöistä?
Tapamme tehdä perustuu vahvaan teidän asiakkaanne mielentilan ymmärrykseen ja strategianne ytimen ymmärtämiseen. Olemme toimineet työurillamme liiketoiminnan kehittäjinä ja strategian luojina, joten näkemyksemme on varmasti laajempi kuin monella pienempiä projekteja tehneillä.
Tutustu tapaamme toimia tarkemmin täältä.
Miksi pitää kaivella etukäteen asioita ja analysoida, miksei vaan aleta tehdä uutta?
Jotta markkinoinnista ja viestinnästä voi saada tehokasta ja juuri teidän suuhunne sopivaa, se vaatii hyvät pohjatyöt, analyysin ja haluttujen tavoitteiden asettamisen. Myös me tekijät emme voi lähteä tekemään suoraan vain entisten päälle, jos emme ymmärrä, mitä olemme tekemässä ja miksi. Myös asiakkaita ja työntekijöitä haastattelemalla saamme aina arvokasta lisätietoa, jota voimme hyödyntää niin pysyvissä sisällöissä kuin taktisissa toimenpiteissäkin.
Saako teiltä nopeaa ja yleispätevää sisältöä?
Nopeasti rykäisty, geneerinen sisältö on kuin halvin kahvi: kyllähän sitä joku voi juoda, mutta ei siitä kukaan kerro kavereilleen. Se on hajutonta, mautonta ja se ei tuo haluttuja tuloksia.
Hyvin pohdittu ja oikein kohdennettu sisältö voi tuoda parhaimmillaan suoraa kauppaa.
Miten voin olla varma, että tavallanne tulee haluttuja tuloksia?
Kaikissa töissämme on takuu: jos et koe saaneesi sitä, mitä olemme luvanneet, laskua ei tarvitse maksaa. Meidän tehtävämme on luvata teille asioita, jotka ovat mahdollisia. Sen jälkeen seisomme vaikka päällämme, että saamme halutut tulokset. Ja yleensä näin on myös käynyt.
Miksi asiakkaita pitää häiritä kyselemällä heidän mielipiteitään?
Asiakkaanne ovat se kultakaivos, jotka tietävät teistä kaiken oleellisen. Esimerkiksi he osaavat sanoa yleensä hyvin tarkkaan, mikä tekemisessänne on rahanarvoista.
Asiakasnäkökulman pitää olla kaiken viestinnän ja markkinoinnin keskiössä. Kun myös ulkopuolinen kysyy heidän mielipidettään, palaute on rehellisempää ja yleensä myös parempaa, kuin mitä odotatte. Ja asiakkaat pääsääntöisesti ovat myös otettuja, jos heidän näkökulmastaan ollaan kiinnostuneita.
Miksi ei voida tehdä vaan lyhyt ja napakka teksti? Ei kukaan jaksa lukea pitkää.
Tämä meille jo kouluissa opetettu näkökulma perustuu – ei mihinkään. Varsinkin teksteissä ja otsikoissa pidempi on datan perusteella yleensä parempi. Ja esimerkiksi Google alkaa nostaa tekstejä paremmin esille, kun niissä on yli 400 sanaa.
Jotkut meistä tykkäävät lyhyestä ja tiiviistä tekstistä ja myös heitä pitää palvella menemällä heti alussa olennaiseen. Mutta pidemmät tekstit ottavat paremmin kaikki ihmistyypit huomioon.