KIVIJALKA KUNTOON™ - Strateginen viestintä täydellisenä starttipakettina
Laitetaanko yhdessä stoppi markkinointirahan hukkakäytölle? Kivijalka Kuntoon on 100% starttipaketti sinulle, joka olet kyllästynyt tehottomiin ohilaukauksiin.
Strateginen viestintä säästää rahaanne ja parantaa menestysmahdollisuuksianne
Strateginen viestintä on viestintätyötä, jonka tavoitteet ovat selvät ja työtä tehdään suunnitelmallisesti. Tuottavan ja tehokkaan viestinnän tekeminen onnistuu ainoastaan silloin, kun pohjatyöt on tehty huolella.
Ennen ensimmäistäkään mainosta, somepostausta tai myyntipuhelua täytyy tietää:
- Ketä haluamme tavoittaa
- Mitä haluamme sanoa
- Miksi haluamme sanoa
- Miten haluanne sanoa
Kun nämä kysymykset on kirkastettu oikeilla vastauksilla, viestinnän kivijalka on valettu jämäkäksi, työstä tulee helppoa ja etenkin tuottavaa.
Tehdäänkö teidänkin viestinnästänne sellaista? Jos vastaat "kyllä", me autamme.
Sijoitetaan rahanne sinne, missä ne tuottavat parhaiten
Strateginen viestintä voi tuntua joltakin kovin isolta, hienolta ja ehkä jopa pelottavaltakin termiltä. Mutta huoli pois:
Kaikessa yksinkertaisuudessaan kyse on siitä, että viestinnästänne tulee järjestelmällistä tekemistä ja kriittinen osa-alue, joka auttaa yritystänne saavuttamaan taloudelliset tavoitteenne.
Jääköön tuo sana nyt kuitenkin sivuun, sillä me puhumme mieluummin Kivijalasta.
Se antaa suuntaviivat kaikelle viestinnän tekemiselle. Kun Kivijalka on kunnossa, markkinointiraha ohjautuu sinne, missä se tuottaa parhaat tulokset.
Tuloksena saatte enemmän samalla rahalla tai saman vaikutuksen vähemmällä rahalla.
Kumman linjan valitsettekaan, plussa ilmestyy suoraan viivan alle.
"Viestintävahvistin on juuri oikea kumppani keskisuurille yrityksille, joilla on sisäänrakennettu halu kehittyä ripeässä tahdissa ja halu hakea markkinaosuutta toimialasta riippumatta” - Ville Honkimäki, toimitusjohtaja, Profinder -
Ota etumatkaa valinnoilla, joita kilpailijasi eivät uskalla tehdä
Ollaanpa kuitenkin rehellisiä. Viestinnän Kivijalan rakentaminen ei käy käden käänteessä eikä oman toimen ohessa.
Siihen täytyy panostaa kunnolla, koska prosessin aikana täytyy tehdä ehkä kipeitäkin valintoja. Ja niiden valintojen takana täytyy pystyä seisomaan vuosi, kaksi, viisikin.
Tätä tuskaa ehkä helpottaa tieto siitä, että vaikeuden takia moni yritys jättää valinnat tekemättä.
Ne seilaavat ilman suuntaa ja tuhlaavat rahaa. Samalla merellä huolellisesti navigoiva firma saa mittavan kilpailuedun.
Työ on siis iso, mutta onneksi siihen löytyy laadukasta apua. Sen tarjoaa kehittämämme viestintäpalvelu Kivijalka™, joka tiivistää viestintänne ytimen lähtien tavoitteista aina käytännön tekemisen ohjeisiin saakka.
Tämän prosessin myötä, strateginen viestintä ja organisaation tavoitteet löytävät vihdoin toisensa!
Viestinnän paras tietolähde jää useimmiten hyödyntämättä: Asiakkaanne
Kuten mikä tahansa pohjatyö, tämäkin projekti alkaa nykytilan selvittämisellä. Mutta sen sijaan, että kysyisimme ensimmäisenä teiltä – kuten strategiaprojekteissa yleensä tehdään – me kysymmekin teidän asiakkailtanne.
Asiakkaan näkökulma unohtuu strategiatyössä lähes aina, vaikka ilman sitä homma pohjaa pelkälle arvailulle. Kaikki teidän rahanne tulevat asiakkailta, joten tietenkin heidät täytyy päästä ääneen.
Ensisijaisesti haemme asiakkailta näkemystä teistä yrityksenä, palveluiden sopivuudesta ja toiveista niin laadun kuin sisällönkin suhteen. Heiltä saamme myös ajatuksia siihen, missä ja millaista viestintää he mieluiten vastaanottaisivat.
Etsimme tietenkin näkökulmia viestinnän linjauksiin, mutta usein näistä haastatteluista löytyy kultajyviä käytännön asiakastyön ja prosessien kehittämiseen.
Asiakasnäkökulman hakeminen varmistaa, että Kivijalan rakentaminen lähtee todellisesta tilanteesta, eikä pelkästä haavekuvasta.
"Jarkko tarttui puhelimeen, teki asiakkaistamme syvähaastattelut ja kirjoitti asiakastarinat, jotka yllättivät myös omistajamme. Emme olleet täysin ymmärtäneet, miten paljon palvelumme parantavat ja helpottavat asiakkaidemme liiketoimintaa" - Priit Pavelson, CEO, Allies Digital -
Viestintästrategia siirtyy käytäntöön vain silloin, kun henkilöstö pääsee työhön mukaan
Asiakkaiden lisäksi kysymme tilannetta ja näkemyksiä myös työntekijöiltänne.
Etenkin heiltä, jotka kohtaavat teidän asiakkaitanne työssään.
Työntekijöiltä saadaan vielä yksi tärkeä näkökulma, mutta heidän mukaan ottaminen auttaa ratkaisevasti strategian viemisessä käytäntöön.
Kun työntekijä pääsee edes hieman osalliseksi projektiin, hän on valmiimpi myös ottamaan vastaan projektin lopputulokset.
Kivijalka™-palvelun kaikkein tärkein tavoite on saada yhdessä luomamme viestintästrategia oikeasti käyttöön ja se onnistuu vain silloin, kun koko henkilöstö ymmärtää, mitä ollaan tekemässä.
Ytimeen pääseminen vaatii kipeitäkin valintoja
Asiakkaiden ja työntekijöiden jälkeen te pääsette vihdoin ääneen. Ja nyt onkin heti niiden valintojen aika.
Valitseminen tarkoittaa, että iso osa mahdollisia suuntia täytyy rajata pois. Se sattuu, mutta se on nyt vain pakko tehdä.
Teidän täytyy valita mitä tavoitellaan, sillä kaikkeen ei voi tähdätä kerralla. Teidän täytyy myös valita millainen yritys haluatte olla ja ketä palvella.
Viestinnän kannalta juuri asiakkaiden valinta on keskeistä. Niin moni organisaatio yrittää olla kaikkea kaikille. Tuloksena he ovat mitä sattuu kenelle sattuu, eli asiakas päättää itse mielikuvansa.
Valintoja täytyy tehdä, jotta pystytään luomaan linjat viestinnälle. Silloin alamme houkuttelemaan oikeilla mielikuvilla juuri niitä asiakkaita, joita haluamme.
Viestinnän tekeminen helpottuu koko yrityksessänne – myös sinulla
Kun tiedetään mitä, missä ja miten viestitään, kaikki markkinointiviestintä ja sisällöntuotanto on helpompaa. Eurojen lisäksi puhutaan siis ajasta, hiestä ja jopa kyyneleistä. Kaikkia tarvitaan jatkossa vähemmän.
Tämän projektin myötä saatte viestintään pääviestien lisäksi sana- ja fraasilistat, joista on helppo poimia sanottavaa mihin tahansa tilanteeseen.
Silloin kuka tahansa pystyy kirjoittamaan yrityksen Facebook-tilille julkaisun vartissa aiemman neljän tunnin sijaan. Ja julkaisusta tulee vieläpä sekä yrityksen linjan mukainen että hyvä!
Mahdollinen kriisitilanteiden hoitaminenkin helpottuu, kun rakennamme samassa yhteydessä teille toimivan kriisiviestinnän mallin.
Myös ulkopuolisen kumppanin käyttäminen helpottuu, kun asioita ei tarvitse käydä jokaisen projektin alussa erikseen läpi.
Lopputuotteena työkaluja käytäntöön viemiseen, koska vain se merkitsee
Viestintävahvistin on strateginen viestintätoimisto, jonka toimintatapa perustuu sovittujen asioiden tekemiseen (kts. tapamme toimia)
Kivijalka rakennetaan käytäntöä varten. Pyrimme varmistamaan, että talo lähtee oikeasti myös rakentumaan sen päälle ja viestinnän kirkastaminen johtaa myös taloudellisiin tuloksiin.
Siksi projekti lopputuotteena saatte päälinjojen sekä valmiiden tekstien lisäksi työkaluja Kivijalan ajatusten viemiseksi henkilöstölle sekä puolen vuoden yksityiskohtaisen viestintäsuunnitelman.
Halutessanne pakettiin voidaan liittää myös Piiskuri-palvelu, jonka aikana patistamme teitä oikeasti toteuttamaan asioita.
Ahkeralle organisaatiolle Piiskuri-palvelu on 100 % maksuton!
Me ohjaamme - Te teette päätökset
Kun puhutaan yrityksen strategisesta viestinnästä, kaikki päälleliimattu kaunistelu on tuomittu epäonnistumaan.
Me emme tule sanelemaan, miltä teidän pitäisi näyttää ja kuulostaa.
Koko projekti pyörii teidän oman tiiminne ympärillä. Meidän tehtävämme on viedä kokonaisuutta eteenpäin kysymällä oikeita kysymyksiä ja sanoittamalla teidän ajatuksenne.
Lisäämme soppaan myös kokemuksemme lukuisista vastaavista projekteista ja oman viestinnän ja markkinoinnin ammattitaitomme.
Ja mikä tärkeintä, lyömme pöytään prosessin, jota seuraamalla viestintänne kirkastuu kahdessa kuukaudessa siihen kuntoon, että siltä voi oikeasti alkaa odottaa tuloksia.
Kaikkineen teidän aikaanne kuluu tähän noin puoli päivää viikossa. Yhteensä vain neljä päivää.
Näin Kivijalka™ etenee
-
Aug 28, 2024
-
Aug 28, 2024
-
Aug 28, 2024
-
Aug 28, 2024
-
Aug 28, 2024
-
Aug 28, 2024
-
Aug 28, 2024
-
Aug 28, 2024
Kivijalka™ Teholla kirkkautta tekemiseen tuplavauhdilla
Olemme hioneet prosessiamme huolella ja kaikki vaiheet ovat kriittisiä hyvän lopputuloksen saamiseksi. Jos kahdeksan viikkoa tuntuu kuitenkin liian pitkältä, pienellä lisärahalla projektia voidaan kyllä nopeuttaa.
Kivijalka™ Teho-paketissa käydään läpi täsmälleen samat vaiheet, mutta tuplatahdilla. Siis Työpajat pidetään maanantaina ja siihen liittyvät sisällöt ovat valmiina kommentointia ja läpikäyntiä varten keskiviikkona. Viimeistään perjantaina viikon agenda on paketoitu ja voidaan siirtyä seuraavaan.
Näin lopputulokset ovat valmiina toteutukseen neljässä viikossa ja teidän aikaanne kuluu noin yksi työpäivä viikossa.
Strateginen viestintä tuottavaksi jopa vuosiksi eteenpäin vain yhden Ilta-Sanomien takasivun mainoksen hinnalla
Kivijalka™ tekee viestinnästänne järjestelmällistä ja linjakasta vuosiksi eteenpäin yhden Ilta-Sanomien takasivun mainoksen hinnalla.
Tuloksena pystytte tekemään tehokkaampaa markkinointia pienemmillä investoinneilla. Kivijalka™-projektiin sijoitettu kertyy takaisin kassaan hyvinkin nopeasti – tyypillisesti jo alle puolessa vuodessa.
Tarjousta sinun ei tarvitse kysellä, vaan hinnat ovat selkeät:
Kivijalka™
7870 €
Kivijalka™ Teho
9870 €
Laskutamme kokonaisuuden kolmessa tasaerässä siten, että ensimmäinen erä tulee olla maksettuna ennen ensimmäistä verkkotapaamistamme.
Takuu: kirkastetaan viesti vaikka väkisin
Meillä ei ole pienintäkään epäilystä etteikö prosessimme tuota teillekin markkinointiin tarvitaavan selkeyden ja selvät jatkoaskeleet. Jos kuitenkin jostakin syystä näin ei tapahtuisi, palvelumme sisältää myös takuun.
Projektin kahdeksannella viikolla lähetämme kaikille tiiminne jäsenille kyselyn projektin tuloksista. Kysymme vain yhden kysymyksen, joka kuuluu näin: ”Onko tämä projekti kirkastanut markkinointinne viestit ja käytännön toteutuksen suuntaviivat niin, että jatkossa tekeminen on selkeää ja helppoa?”
Jos vastaatte kyllä, olemme onnistuneet. Jos vastaus on ei, palaamme sorvin ääreen ja työstämme omalla ajallamme asiat siihen kuntoon, että kirkkaus löytyy. Tämä voi vaatia pientä lisäpanosta teiltä, mutta lisälaskua emme tästä lähetä.
BONUS: Maksuton Piiskuri-palvelu potkii tekemään
Kivijalka™-projekti tuottaa selkeyden markkinoinnin toteuttamiseen. Yksi selkeimmistä lopptuloksista on puolen vuoden toteutussuunnitelma markkinointiin. Enää tarvitaan se toteutus.
Ja siihenhän se monesti tyssää. Uusien asioiden tekeminen tuntuu aina aluksi hankalalta ja siksi niiden tekemistä on helppo työntää jonnekin määrittelemättömään tulevaisuuteen. Maksuton ja täysin vapaaehtoinen Piiskuri-palvelumme pakottaa sinut ja tiimisi motivoitumaan.
Markkinoinnin toteutussuunnitelmaan on kirjattu kullekin viikolle tietyt markkinointitoimet. Näiden toteuttamisen perään Piiskuri kyselee aina perjantaisin. Eikä vain kysele, vaan myös hyödyntää omia mediaseurantatyökalujaan varmistaakseen tilanteen.
Jos tiiminne ja sinä olette ahkeroineet ja suunnitelmaan merkitty on myös toteutunut, Piiskuri ei tosiaan veloita mitään. Jos taas hommia on jäänyt tekemättä, Piiskuri lähettää laskun heti puhelun jälkeen. Laskun suuruus on aina 500 € + alv 25,5%.
Piiskuri-palvelun hinta on siis 0 € tai 500 € viikossa. Hinta on täysin teistä itsestänne kiinni.
Kalenteri täytyy nopeasti –
toimi heti, jotta saadaan teidänkin Kivijalan valu käyntiin!
Mikäli strateginen viestintä ja Kivijalan valaminen tekisi hyvää teidänkin yrityksellenne, ota yhteyttä saman tien.
Emme pysty ottamaan näitä projekteja työn alle kerrallaan kuin yhden, joten ei kannata jäädä miettimään enempää.
Tartu luuriin ja soittele tai laita sähköpostia, niin sovitaan alustava keskustelu.
Sen aikana sovimme aikataulut ja toimintatavat. Näin pääsemme aloittamaan Kivijalan rakennuksen.